Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.07.2011 22:00 - Сърцето никога не може да се...излъже
Автор: mirandolina Категория: Изкуство   
Прочетен: 2703 Коментари: 1 Гласове:
10

Последна промяна: 07.07.2011 22:01


РАДОСТ ЗА ЕДНА НОЩ

/ Григол Чиковани - 1910 - 1981 /

- Нали ти казах да не идваш, Мурза !

- По цели нощи мисля за теб, Таси !

- Ох ти, Мурза !

- Колко нощи сън не зная да те чакам под тази стряха, Таси !

- Не ми говори за това, Мурза !

- Стоях тук и слушах дишането ти, Таси.

- От обич по тебе, Таси.

- Ако баща ми се събуди, какво ще правиш, Мурза ?

- Притвори вратата, Таси.

- Тихо, баща ми спи като заек, Мурза.

- Притвори внимателно, Таси !

- Но какво все пак те доведе тук в среднощния час, Мурза ?

- Откакто те видях, ни ден, ни нощ зная, Таси.

- Отдавна ли е така, Мурза ?

- Цял век, Таси.

- А досега къде си гледал, Мурза ?

- И аз не зная, Таси.

- Мурза !

- Притвори вратата, за да не скръцне, Таси.

- Не бой се, Мурза.

- Таси !

- И все пак не бива да идваш посреднощ, Мурза.

- Нали и теб майка те е раждала, Таси ?

- И какво от това, Мурза ?

- И мен майка ме е раждала, Таси.

- И какво от това, Мурза ?

- Съжали ме, Таси.

- Жаля те, Мурза.

- Да идем ей там на стобора, Таси !

- Не, да идем под чинара, Мурза.

- Добре, под чинара, Таси .

- Не ме докосвай, Мурза!

- Защо, Таси ?

- Така...Какво все пак те потегли към мен в среднощния час, Мурза ?

- Година чаках тази нощ, Таси.

- А какво те спираше толкова време, Мурза?

- Обичта ми към тебе, Таси.

- Мурза !

- Днес, когато на празника на света Мариам ме погледна, изведнъж сякаш окови смъкна от мене, Таси.

- Не са те излъгали очите, Мурза ?

- Сърцето няма да ме излъже, Таси.

- Ами ако те е излъгало сърцето, Мурза?

- Защо да ме лъже, Таси?

- Може и да не те обичам, Мурза!

- Обикни ме тогава, Таси.

- Какво имаш за обич, Мурза ?

- Сърцето, Таси.

- И още какво, Мурза?

- Душата, Таси.

- Сърце и душа имат всички момци, Мурза.

- Що да сторя, нищо друго си нямам на света, Таси.

- Мурза !

- А ти какво имаш за обич, Таси?

- Сърцето, Мурза.

- И още какво, Таси ?

- Душата, Мурза.

- И още какво, Таси ?

- Нищо друго си нямам на света, Мурза.

- Какво говориш, Таси ? Очите ти струват колкото сто жени.

- Не е вярно, не говори така, Мурза.

- Усмивката ти струва колкото всички дидиановски имоти, Таси.

- Не ми говори така, Мурза.

- Твоят стан, Таси , е по-скъп от цялата земя.

- Мълчи, не бива да говориш така, Мурза.

- Бузите ти...

- Ти ще ме побъркаш, Мурза.

- Гъвкавият ти като фиданка стан, Таси...

- Колко си сладкодумен, Мурза !

- Твоята шия и уши...

- Стига, Мурза, съвсем ще се побъркам !

- Ти си моят живот, Таси !

- Защо досега не си ми го казвал, Мурза ?

- Ти си моята икона, Таси !

- Защо досега не си ми го казвал, Мурза ?

- Гледай, ръми, няма ли да настинеш само по риза, Таси ?

- Мигар мога да настина до теб, Мурза ?

- Ти си моята радост, Таси.

- Ох, не ме докосвай, Мурза!

- Защо, Таси ?

- Боя се, Мурза.

- Боиш се от любовта ли, Таси?

- Боя се от любовта, Мурза.

- Ти си моята радост, Таси.

- Няма ли да ме излъжеш, Мурза ?

- Любовта не може да лъже, Таси.

- Мед ти капе от устата, Мурза!

- Любовта никога не лъже, Таси.

- А къде си бил досега, Мурза?

- Таси...

- Не ме докосвай, Мурза!

- Защо, Таси?

- Не зная, Мурза...

- Не ме убивай, Таси !

- Какво говориш, Мурза ?

- Може би те люби синът на Ива ?

- Ох, не , Мурза.

- Може би те люби синът на Пепу, Таси ?

- Ох, не, Мурза.

- Може би ти любиш сина на Какаучии, Таси ?

- Ох, не говори така, Мурза.

- Може би те люби момъкът Тима, Таси ?

- Дано ослепее момъкът Тима, Мурза.

- Може би те люби синът на Караман, Таси ?

- Дано и той ослепее, Мурза.

- Може би те люби момъкът Барни, Таси?

- Не, не, Мурза.

- Тогава защо не ме искаш, Таси?

- Боя се , Мурза.

- Любовта не знае страх, Таси.

- А аз се боя, Мурза.

- Защо, Таси?

- Не зная, Мурза.

- Не мога да живея без тебе.

- Не ми говори такива думи, Мурза !

- А какво да правя, Таси ?

- Не зная, Мурза...

- Съжали ме, Таси.

- Боя се, Мурза.

- Не почерняй дните ми, Таси.

- Не говори така, Мурза.

- Не пробождай с нож сърцето ми, Таси.

- Нека нож прободе врага ти, Мурза.

- Таси...

- Не ме докосвай, Мурза !

- Не ме погребвай жив, Таси !

- Да даде бог сто години да живееш, Мурза !

- Съжали ме, Таси!

- И ти ме съжали, Мурза.

- Докога ще живея така, Таси?

- Та нали цяла година си живял така, Мурза ?

- И тя ми стига, Таси.

- Добре, Мурза. Приближи се мъничко, Мурза.

- Таси...

- Повече не се приближавай, Мурза!

- Таси...

- Е, още малко се приближи, Мурза!

- Ти си моята радост, Таси.

- Щом ме обичаш толкова, къде си бил досега, Мурза?

- Таси...

- Още мъничко се приближи, Мурза.

- Обич моя, Таси!

- Ох, колко си добър, Мурза.

- Таси...

- Какъв си такъв скован, Мурза?

- Ти ме сковаваш, Таси.

- Мурза, Мурза !

- Защо трепериш, Таси?

- Вали, студено ми е, Мурза.

- Не е дъжд, а порой, Таси.

- Прегърни ме, стопли ме, Мурза!

- Таси...

- Прегърни ме, стопли ме, Мурза!

- Таси, Таси!

- Какви железни ръце имаш, Мурза.

- Само да не настинеш, Таси!

- До тебе няма да настина, Мурза!

- Таси!

- Да не си посмял да ме целунеш, Мурза!

- Таси...

- Е, целуни ме веднъж, Мурза, за да не настина.

- Таси...

- Пак ме целуни, Мурза!

- Таси...

- Стига, не ме целувай повече, Мурза!

- Добре, няма да те целувам повече, Таси!

- Стига, на тебе ти казвам, ще ме задушиш, Мурза!

- Миличка моя Таси!

- Прибери ръцете си, Мурза!

- Как да ги прибера, като не мога, Таси?

- Е, щом не можеш, недей, Мурза.

- Ти си моята радост, Таси!

- Не късай ризата ми, Мурза!

- Не мога да не я късам, Таси!

- Е, щом не можеш...

- Таси...

- Как само си търпял цяла година, Мурза?

- И аз не зная, Таси...

- Не ме обичаш ти толкова много, щом си търпял цяла година, Мурза !

- Обичта знае и да търпи, Таси.

- Така е, и аз търпях цяла година, Мурза.

- А защо не си ми казала, Таси?

- Обичта знае и да търпи, Мурза.

- Какво съм гледал аз, глупакът, Таси ?

- Как те чаках, Мурза!

- Какво сърце съм имал аз, глупакът, Таси?

- Ни ден, ни нощ знаех, Мурза.

- Каква душа съм имал аз, глупакът, Таси?

- Ако искаш, пак ме целуни, иначе ще настина, Мурза.

- Таси...

- Ш-ш-шт, Мурза!

- Куче претича, Таси.

- По това време и дяволът не може да разбуди нашето куче, Мурза.

- Ако знаех само, че сърцето ти бие за мене, Таси!

- За тебе бие, Мурза.

- С вериги не биха ме удържали, Таси!

- За тебе бие то, Мурза!

- Таси...

- Сега вече знаеш, че бие за тебе, Мурза.

- Сега вече зная. Когато на празника на света Мариам ме погледна, тогава го почувствувах, Таси.

- Наистина ли, Мурза?

- Как да побера в сърцето си тази радост, Таси?

- Ще я побереш, Мурза.

- Ох, ако можеше да не се разсъмва, Таси!

- Да, ако можеше тази нощ да не свършва!

- Каква радостна нощ, Таси!

- Нощ на радостта, Мурза!

- Таси...

- Прегръщай ме, Мурза!

- Мога ли да не те прегръщам в този порой, Таси!

- Ти си моята радост, Мурза!

- Таси...

- Колко си силен, Мурза!

- От теб ми е силата, Таси.

- Наистина ли, Мурза?

- Ти ми даде сила, Таси.

- Не ме прегръщай така, Мурза!

- Защо, Таси?

- Боя се, Мурза.

- Ако е плодородна тази година, ще те поискам от баща ти, Таси.

- Плодородна ще е, Мурза.

- Дано дъждовете не попречат, Таси.

- Няма да попречат, Мурза.

- През октомври ще направим сватбата, Таси.

- Как ще изтрая до октомври, Мурза?

- Трябва да се приготвим за сватбата, Таси!

- Какво е това, Мурза!

- Някой ходи из двора, Таси..

- Това е баща ми, Мурза.

- Небето просветля, Таси!

- Не си отивай, петлите още не са пропели, Мурза!

- Как искам изобщо да не те оставям, Таси.

- А ти знаеш ли, че нямам прикя, Мурза?

- И аз нямам нищо, Таси.

- Това е срам за мене, Мурза.

- Бедността не е срам, Таси.

- Кога ще дойде октомври, Мурза?

- Докато се огледаш, и той ще дойде, Таси.

- Кога ще дойде октомври, как ще доживея до октомври, Мурза?

- Ти си моята радост, Таси!

- Ш-ш-шт, някой прескочи през оградата, Мурза.

- Това е от пороя, Таси.

- Мурза...

- Защо трепериш, Таси?

- Не зная, Мурза.

- Не се бой, от нищо не се бой, Таси !

- Щом съм с теб, от нищо не се боя, Таси!

- Щом съм с теб, от нищо не се боя, Мурза.

- Ти си моята радост, Таси.

- Когато се женела дъщерята на Игути, двадесет делви вино изпили, Мурза.

- На нашата сватба два пъти повече ще изпият, Таси.

- Ха-ха-ха, Мурза!

- Защо се смееш, Таси?

- От чии делви, Мурза?

- От делвите на добрите съседи, Таси.

- Ш-ш-шт...Някой изтича през чардака, Мурза.

- Това е вятърът, Таси.

- Предчувствува сърцето ми беда, Мурза.

- Обичам стройното ти тяло, Таси.

- Мурза, Мурза !

- Обичам твоите очи-череши, Таси.

- Колко съм щастлива, Мурза!

- Обичам розовите ти бузки, Таси.

- Не ме прегръщай така, Мурза!

- Разправят, че владетелят се готви за война срещу абхазите, Таси.

- Да ни пази бог от война, Мурза!

- Дидиани и Шервашидзе не искат да се помирят, Таси.

- Дай боже да се помирят, Мурза!

- Ами ако почне война, Таси?

- Ох, не говори такива неща, Мурза!

- Няма да говоря, Таси.

- Аз си мислех, че ще искаш за жена дъщерята на Кучурия Кателия, Мурза.

- Да ослепее дано дъщерята на Кучурия Кателия, Таси!

- Прегръщай ме, целувай ме, Мурза!

- Ти си моята радост, Таси!

- Чуваш ли, Мурза?

- Чувам, Таси.

- Някой подсвирна, Мурза.

- Вятърът подсвирна, Таси. Да не настинеш!

- Дъщерята на Кучурия Кателия е по-красива от мен, Мурза.

- Дъщерята на Кучурия Кателия и с малкия ти пръст не може да се мери, Таси.

- Дъщерята на Кучурия Кателия е по-стройна от мен, Мурза.

- Дъщерята на Кучурия Кателия не струва дори колкото водата, в която си се мила, Таси.

- Какво те е карало да мълчиш досега, Мурза?

- Ш-ш-шт. Някой подвикна, Таси.

- Вятърът вие, Мурза.

- Изгря зорницата, Таси.

- Вчера в Мухури търговци на роби отвлекли жената на Уту Гурцкаия, Мурза.

- Убили са търговците на роби, Таси.

- Кои са били, знаеш ли, Мурза?

- Макацария от Чаладиди, Таси.

- Защо бог ги търпи, Мурза?

- Не зная, Таси!

- Жена не може да си подаде крака навън, Мурза.

- Как може християнин християнина да продава на неверника, Таси?!

- Някой ходи из двора, Мурза.

- Май баща ти е излязъл пак, Таси.

- Не, баща ми излиза навън само веднъж през нощта, Мурза.

 - Ще ида да обиколя двора, Таси.

- Не отивай, боя се , Мурза.

- Добре, няма да ида, Таси.

- Грабнали жената на Мадзиния сред другарките и отсред път, Мурза!

- И от този ден Мадзиния не се е връщал в къщи, Таси.

- Колко е нещастен Мадзиния, Мурза!

- Дваж по-нещастна е неговата Пация, Таси!

- Върви си, върви си, ей сега ще се събуди баща ми, Мурза!

- Утре ела пак по същото време, Таси!

- Целуни ме, Мурза!

............................................................

- Таси...

- Пак ме целуни, Мурза!

- Запуши и устата с башлъка, Коста!

- По-здраво вържи краката и, Миха!

- Хайде, да бягаме, Дата!

- Не си ли убил тоя момък, Коста?

- Много му е здрава главата, не умира, Маква.

-Фюйт...фюйт!

- О-о-о !

..............................................................................

- Гуджу !

- А ?

- Някой извика навън, Гуджу.

- Вятърът вие, Цабу.

- Не, вик чух, Гуджу.

- Не ти ли се е присънило, Цабу?

- Отвори вратата! Чух вик, Гуджу!

- Разсъмнало се е вече, Цабу!

- Отвори вратата, Гуджу!

- Ей, кой е там?

- Откъм чинара се чу викът, Гуджу!

- Сигурно е вятъра, Цабу!

- Тичай при чинара, Гуджу!

- Ето, гледай, под чинара няма никой, Цабу!

- А това там кой е, Гуджу?

- Синът на Маркозия – Мурза, Цабу.

- Главата му е разбита, Гуджу.

- Но какво е търсел той тук, Цабу?

- При Таси е дошъл сигурно, Гуджу.

- А какво ще търси при Таси синът на Маркозия, Цабу?

- Сега за това не се пита, Гуджу!

- Но какво е търсел при Таси синът на Маркозия, Цабу?

- Нещастие някакво ни е сполетяло, Гуджу!

- Защо мислиш така, Цабу?

- Не чуваш ли конски тропот, Гуджу?

- Какво има, Цабу?

- Тежко ми, Таси я няма в леглото, Гуджу!

- Какво говориш, Цабу?

- Таси, дъще!...Таси!...Помогнете, добри хора! - Таси, дъще!... - Таси, дъще, Таси!....Таси!

- Какво става, какво се е случило ?

- Отвлекли са май Таси на Гуджу, Истате!

- Отвлекли са Таси!

- Тичайте, хора!...Търговци на роби са отвлекли Таси.

- Филипе!

- Манча!

- Спиридон!

- Тичайте всички насам!

- Ей, хванете ги!

- Свирете с тръбите!

- Бийте камбаните!

- Отвлекли Таси, дъщерята на Гуджу!

- Барна, пресечи им пътя към мелницата!

- Ива, пресрещни ги при моста!

- Таси, дъще! Таси, дъще! Горко на баща ти, дъще!

- Ей, хора, тичайте всички!

- Таси !...Дано земята се разтвори, майка ти да погълне, дъще!

.....................................................

- Горко на баща ти, дъще!


Информация за автора тук:

http://persons-info.com/index.php?pid=15617




Тагове:   чиковани,   григол,


Гласувай:
10



1. pevetsa - Сърцето може само да обича! Пр...
20.07.2011 09:34
Сърцето може само да обича!
Прегръдки за теб Лиде, с обич!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mirandolina
Категория: Изкуство
Прочетен: 557041
Постинги: 282
Коментари: 65533
Гласове: 10886
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031