Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.05.2010 20:48 - Един ден на едно райско място
Автор: mirandolina Категория: Изкуство   
Прочетен: 2705 Коментари: 6 Гласове:
16

Последна промяна: 23.05.2010 11:34

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Отдавна се канех да публикувам този постинг, но разни непредвидени обстоятелства ме спряха, а и нямах настроение да пиша.

На Гергьовден решихме да се поразходим до Земенския манастир. Тази година се зарекох, да посетя места, където никога не съм ходила и така, тръгнахме за град Земен. На нас най-близък отправен маршрут беше през Дупница и Кюстендил.
За тези, които отиват към Земен от посока София и Перник, ще кажа, че пътят е много хубав. От Кюстендил също, но има една табела, която те насочва, че вляво е 15 км до Земен. Не тръгвайте по този път, защото просто ще попаднете в една отсечка, която последните 20 години не е изобщо поддържана, а така както се очертава няма и изобщо да бъде обновена и в бъдещите години напред.
И така от площадчето на гр. Земен ни упътиха в посока към манастира. Указателни табели да ви кажа, че няма. Всичко пак е с питане !!!
Тук вече спирам да пиша, защото ще "говори" снимковия материал.

Една от най-атрактивните сгради в манастира е църквата.

image

image

Входът към манастира.

image

Вече сме в просторен и потънал в зеленина двор.

image

Част от манастирския комплекс, който преди години е бил обитаван само от мъже. В момента манастира не е действащ.

image

image

image

Това е входа към самата църква. Вътре не е разрешено да се снима.  За да влезеш в нея има вход от 3 лв. , но това е придружено с беседа от страна на обслужващите манастира. Вътре стенописите не са реставрирани, а консервирани. Свещите се палят извън самата църква,  защото забравих да спомена едно от най-важните неща за нея, че е обявена за паметник на културата.

image

В дъното е камбанарията.

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

Град Земен сниман "отгоре" .

image

Повече информация и история за Земенския манастир, можете да прочетете тук :

http://www.bulgarianmonastery.com/bg/zemen_monastery.html









 



Гласувай:
16



1. an200 - Прекрасно място!)
22.05.2010 21:22
Не съм била там никога.Благодаря ти!)
Поздрави!
цитирай
2. tota - Благодаря ти!
22.05.2010 22:54
И аз не съм била никога там! Дано имам щастието да го посетя!! Поздрави и от мен!!
цитирай
3. анонимен - Има нещо магнетично.....
23.05.2010 00:07
Посетил съм го, но беше късна дъждовна есен .
През пролетта явно природата е вълшебна. Подбрани са най-характерните обекти.
цитирай
4. tili - Ходила съм едно време,
23.05.2010 00:13
когато се реставрираше. Харесва ми, че е добре поддържан!
цитирай
5. анонимен - Райско кътче е,
23.05.2010 01:10
едно от многото ;)))
цитирай
6. tzankostefanov - :)
23.05.2010 16:21
отрасъл съм в град Земен, страхотна природа е, чист въздух, абе релакс на 101%.
Табелата е на дясно, за която говори блогърката. Пътят там е много зле, заради тировете, които минават. Вероятно не сте видели, но в Земен има кариера за вародобив. Стават адски много дупки по пътя, за който говори блогъра, но пък... не е чак толкова зле. 90% от хората минават по този път.
Покрай Струма разходихте ли се? Диво и красиво! Поздрави!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mirandolina
Категория: Изкуство
Прочетен: 558386
Постинги: 282
Коментари: 65533
Гласове: 10888
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930